ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Середа, 18.07.2018, 08:03
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2017 » Лютий » 14 » Значення прикметників. Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми. Пряме і переносне значення прикмет
13:31
Значення прикметників. Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми. Пряме і переносне значення прикмет

Тема: Значення прикметників. Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми. Пряме і переносне значення прикметників.

Мета: формувати навички добирання прикметників-синонімів та антонімів, розширення уявлень про пряме і переносне значення прикметників; розвивати мислення, увагу, мовлення учнів; виховувати інтерес і уважне ставлення до мови.
Обладнання : демонстраційний матеріал, індивідуальні картки, предметні малюнки, мікрофон , таблиці.
 
Хід уроку :
І. Організація класу.
Вмить беремось до роботи.
За дверима всі турботи.
До знань, відкриттів усі ми готові
Ми вдячні прихильники рідної мови.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
 
ДЕВІЗОМ нашого уроку будуть слова :«Від миті творчості до віку творчості...»
 
1) Вправа « Очікування» ( учні оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою:
« Я очікую ...» ) .
Снігопад висловів ( кожен учень говорить своє очікування і прикріплює сніжинку на дошці. )
 
2) Тестові завдання. - Ми візьмемо чарівну скриньку, адже вона приготувала для нас ряд завдань, які вам потрібно виконати. ( Вчитель відчиняє скриньку і дістає завдання) Скринька просить, щоб ви пригадали, що знаєте про прикметник. Для цього вам потрібно виконати тестові завдання:
1. Прикметник - це... ,
а) частина слова; б) частина мови; в) частина речення.
2. До іменника дібрати прикметник:
Зима -...., день- ... , мова - ... , настрій - ....
3. Записати правильно прислів'я. Підкреслити прикметники.
Борода, короткий, а, розум, довгий.
3) Словниковий диктант.
- До якої частини мови належать ці слова?
- Доберіть усно до цих іменників відповідні прикметники.
4) Підсумок підготовки учнів до уроку.
 
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні ми продовжимо вивчати частину мови, яка робить нашу мову такою мелодійною, влучною, чарівною, красивою.
Вивчайте мову українську –
Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,
Прекрасну, милу і чудову.
Як материнську пісню колискову.
Будемо вчитися добирати та використовувати у нашому мовленні прикметники – синоніми і антоніми .Також поговоримо про пряме і переносне значення прикметників.
IV. Робота над новим матеріалом.
1)Вступна бесіда.
- Яка частина мови так точно описує нашу мову?
- Назвіть ці прикметники.
- А чи є в нашій мові прикметники-друзі, родичі? Як вони називаються?
- А прикметники-противники? Хто вони?
- Чи трапляються у мові прикметники-близнюки?
- Отже, сьогодні на нас чекають незвичайні зустрічі з синонімами, антонімами прикметниками, які вжиті в прямому та переносному значенні.
 
2) Словотворення.
- Спочатку проведемо невеличку розминку. Від словосполучень іменник+іменник на словосполучення прикметник+іменник.
Осінь, листя; зима ранок; школа, друзі ; дерево, стіл; увага, хлопчик; холод, погляд; ніжність, посмішка.
- Яка частина мови головна у кожному словосполученні? Чому?
- Чи є серед них прикметники вжиті у переносному значенні? Доведіть свою думку. З одним з словосполучень складіть речення і запишіть його.
3) Закріплення знань про пряме та переносне значення прикметників.
Робота в групах за картками.
Дописати до прикметників іменники, щоб надати прикметникам прямого та переносного значення.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- А яке ж свято без пісні, давайте трішки відпочинемо і заспіваємо пісню. Так як у нас свято мови, то і пісню ми теж заспіваємо про мову.
Соло"їну, барвінкову,
Колосисту навіки,
Українську рідну мову
В дар мені дали батьки.
Наша мова солов 'на
Буде жити навіки.
Доки буде Україна,
Доти будуть козаки.
 
 
4) Повторення знань про антоніми.
ВЧИТЕЛЬ:
Звикли люди антонімами звати,
Слова, що люблять ворогувати
У мові без них наш народ нікуди
Як жити не можна без хліба й води
Слова що у мові ми завжди вживаєм,
Коли протилежне щось називаєм.
Слова, мов листочки,
Розкидані вітром.
Ти швидко знайди
Протилежні за змістом.
- Ось і настав час попрацювати над словами- антонімами. Слова, записані на дошці. Вибрати антоніми і записати їх парами:
Важкий, веселий, чорний, легкий, сердитий, теплий, сумний, сонячний, холодний, білий, дощовий, лагідний.
- Що можна сказати про ці групи прикметників?
- Як називаються слова протилежні за значенням?
- Де найчастіше використовуються прикметники-антоніми?
 
5) Закінчити і записати прислів’я з прикметниками-антонімами.
… праця краща за … безділля.
З … водись, а … стережись.
Краще … правда, ніж … брехня.
З … трави … сіна не буде.
(Слова для довідок: доброї, гірка, поганої, солодка, добрий, мала, недобрий, велике)
6) Загадки.
Біле поле, чорне насіння –
Хто не вміє, той не посіє.
Взимку біле,
Навесні – чорне,
Влітку – зелене,
6Восени – жовте.
7) ( Заходить хлопчик )
МОВА. - Ти хто такий? І чого тут блукаєш?
ХЛОПЧИК. - Я слово. Я брата шукаю? На ймення ми різні А суть в нас одна, Синоніми ми- тобто схожі слова.
ВЧИТЕЛЬ. Що ж , діти, допоможемо нашому гостеві знайти свого брата? Але перед цим давайте пригадаємо, що таке синоніми і що вони означають? ( Діти називають правило . Синоніми - це слова, які означають одне і теж, але звучать по різному. )
Підсумок вчителя. Є синоніми іменники, наприклад: хата, будинок, оселя. Ви вже їх вивчили і знаєте. А сьогодні ми будемо працювати над синонімами-прикметниками.
Наприклад, веселий, бадьорий, радісний.
Сміливий, мужній, відважний.
- Як ви можете пояснити значення цих слів ?
- З'ясувавши все про прикметники-синоніми, тепер ми зможемо допомогти нашому гостеві знайти його брата, для цього вам на картках, а одному учневі на дошці потрібно: із 5 слів, записаних в одному стовпчику, знайти йому пару у другому стовпчику, тобто знайти синоніми. 1
 
Хороший радісний
Веселий розумний
Мудрий відважний
Сміливий тихий
Спокійний добрий
МОВА . - Ну як, задоволений?
ХЛОПЧИК. Звичайно, з друзями жити набагато краще, дякую вам. Тепер, я знаю, ви ніколи про нас - синонімів не забудете, а ми вам у роботі допоможемо, щоб ваша мова була гарною і багатою.
8) САМОСТІЙНА РОБОТА НА КАРТКАХ (ПО РІВНЯХ).
V .Творча робота над текстом.
 
- Прочитайте текст. До виділених слів доберіть протилежні за значенням слова таким чином, щоб похмура картина природи змінилася на веселу, сонячну.
Важкі чорні хмари пливли по темному небу. Сердитий вітер гойдав віти дерев. Жовте листя сумно тріпотіло від вітру. Настали похмурі холодні дні.
- Зачитайте новий текст. Як змінилася картина природи? Як називаються ці пари прикметників?
 
 
VI. Підсумок уроку.Гра « Інтервю»
- Ми повторили…
- Прикметники вживаються в …
- Я знаю, що антоніми, це …
- Я знаю, що синоніми, це …
- Я з задоволенням …
- Мені сподобалося …
- Я навчилася …
V. Домашнє завдання.
Категорія: З досвіду роботи Купльовської Г. Г. | Переглядів: 187 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [6]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz