ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Понеділок, 21.05.2018, 13:39
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2017 » Лютий » 14 » Загальне поняття про прикметник. Роль прикметників у мовленні.
13:33
Загальне поняття про прикметник. Роль прикметників у мовленні.

Тема: Загальне поняття про прикметник. Роль прикметників у мовленні.

Мета: Розширити знання учнів про прикметник і його значення у мовленні; розвивати вміння порівнювати мовні явища; розвивати увагу та спостережливість; збагачувати мовлення учнів і виховувати любов до рідної мови.
Обладнання:Предметні малюнки, демонстраційний матеріал, індивідуальні картки.
 
Хід уроку
І.Організаційний момент:
 
В школі дзвонить вже дзвінок,
Всіх скликає на урок,
Ми також часу не гаєм
І урок розпочинаєм.
 
Девіз нашого уроку:
Уважно слухати, старанно працювати та каліграфічно писати.
 
ІІ. Актуалізація опорних знань. Підготовка до вивчення нового матеріалу.
 
Пригадування казки про частини мови:
Cперечались частини мови: хто з них найважливіший. Іменник вихваляв себе, бо всі предмети називає і в реченні головним виступає. Прикметник зауважив, що без його ознаки предмет не може існувати…
 
1) « МОЗГОВИЙ ШТУРМ».
- Які частини мови знаємо?
- Пригадайте, на які питання відповідають прикметники.
- На що вказують прикметники ?
- Наведіть приклад.
- Доберіть прикметники до іменника мороз.
- Що ми ще пам’ятаємо про прикметники з 3 класу ?
2) ГРА « Слова розсипалися ».Хлопчик ,кольоровий, олівець, малював , сонечко, на, папір, для, мами.
- Складіть і запишіть речення.
- Назвіть іменники.
-Чи є в цьому реченні прикметники ? Назвіть.
- За якими ознаками ви визначили,що це слово є прикметником ?
 
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Сьогодні про прикметник ми будемо вивчати,
Знання які вже мали, потрібно пригадати,
Й прикметники у мовленні нам треба відшукати.
-Будемоз’ясовувати роль прикметників у мові ,збагачувати наше мовлення , розвивати увагу, спостережливість , виховувати любов до рідної мови.
ІV. Повторення вивченого про прикметник.
 
1) Опрацювання вірша Дмитра Білоуса «Частини мови».
Як намистини, диво калинове – частини мови!
Який співець, поет, письменник
уперше слово вигадав – іменник?
Іменник! Він узяв собі на плечі
велике діло – визначати речі.
Прикметник дасть іменнику – предмету
якусь його ознаку чи прикмету.
2) Бесіда за змістом вірша.
 
Висновок: Прикметник називає ознаку.
 
3) Визначення ознаки прикметника за віршем «Прикметник»
(О.І.Мельничайко. Рідна мова.)
(вірш читає учитель):
 
Що прикметник означає?
Він прикмети називає –
Всі ознаки визначає.
Розуміється на всьому:
На великому й малому,
Який смак в кого буває,
І за кольором впізнає,
І за розміром, і віком,
Яким стане чоловіком,
Почуття він розпізнає,
Про характер думку має,
Про красу і про вроду,
Про навколишню природу,
І про місяць, і про сонце,
Ще й загляне у віконце.
Всі ознаки добре знає,
Слово точне добирає –
Їх багато дуже має.
-То за якими ознаками визначаються прикметники?
 
4) Робота з предметнимималюнками( на дошці вивішені предметні малюнки, діти називають предмет і його ознаку за кольором, формою, розміром, смаком тощо).
 
5) Робота з демонстраційною таблицею (таблиця про прикметник).
 
-Нам все про прикметник потрібно добре знати,
То ж спробуємо правило ми зараз пригадати
(діти розповідають правило про прикметник).
 
6) Хвилинкакаліграфічного письма.
 
-Щоб гарно усі нам слова написати,
Потрібно нам з’єднання букв пригадати
Й каліграфічно усе записати,
Для цього дається одна лиш хвилина,
Завдання таке: Гг га ге та Галина (під музичний супровід).
 
V. Роботанад новим матеріалом:
 
-Яку частинумови ми вивчаємо?
1. ГРА « ЧАСТИНИ МОВИ»( один учень називає іменник ,а інший підбирає до нього прикметник)
 
2. Колективна робота за вправою 152 (діти читають вправу, визначають
прикметники, ставлять до них питання, списують текст за 2 варіантами: 1 варіант – першу строфу, 2 варіант – другу строфу і підкреслюють прикметники, визначають головну думку вірша).
 
(взаємоперевірка).
 
Фізкультхвилинка.
Раз,два- час вставати,
Будем всі відпочивати.
Три,чотири-всі присіли,
Потім встали й полетіли.
П’ять,шість-всі літають
І на луг усі сідають.
На лужку скубуть травичку,
П’ють із джерельця водичку.
Сім,вісім-всі веселі
Піднялись на каруселі.
Дев’ять,десятьчас настав
Повертатися до справ.
 
-Досить вже відпочивати,
Час у парах працювати.
 
3. Робота в парах (діти читають текст, вставляють
пропущенні прикметники, добираючи слова так, щоб було зрозуміло, в яку пору року відбувалася подія; зачитують свій текст перед класом).
 
Роблять висновок: Прикметники збагачують наше мовлення, роблять його емоційним, образним.
 
4. Самостійна робота на картках (сильніші діти працюють самостійно,
слабші – під керівництвом вчителя). Визначення переможця.
 
VІ. Закріплення знань учнів.
 
1. Розвитокзв’язногомовлення за вправою 154 (діти читають текст,
добирають заголовок,знаходять опис,придумують кінцівку).
- Про яку пташку розповідається ?
- Що нового дізналися про синичку ?
-Які прикметники використали у кінцівці?
 
2. Робота білядошки за вправою 153(один учень працює біля дошки:
виписує прикметникиразом з іменниками, з якими вони зв’язані;
1. решта учнівпрацюють самостійно і звіряють написане).
3. Робота над ребусом.(мова)
 
VІІ.Підсумок уроку
 
1) Гра « Водопад правил».
- Наякіпитаннявідповідаютьприкметники?
- На щовонивказують?
- Яке значення прикметників у мовленні?
-За якими ознаками можна визначити прикметники?
 
2) Гра "Сонечко”.
 
До слова «урок» дібрати прикметники із запропонованих, які найкраще характеризують наш сьогоднішній урокі утворити сонечко з промінчиками. Матеріал до гри: жовтий круг з написом «урок» і смужки-промінчики із написами, які потрібно вибрати (цікавий, червоний, веселий, повчальний, кольоровий, пізнавальний, виховний, малий, корисний, сумний, добрий,
розвиваючий
 
Оцінення учнів.
VІІ. Домашнє завдання. Вправа 154(3).
 
Категорія: З досвіду роботи Купльовської Г. Г. | Переглядів: 125 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [5]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz