ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Неділя, 19.08.2018, 04:48
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2017 » Лютий » 14 » Визначення відмінка прикметника в реченні за відмінком іменника.
13:17
Визначення відмінка прикметника в реченні за відмінком іменника.

Тема: Визначення відмінка прикметника в реченні за відмінком іменника.
Мета: продемонструвати учням тісний морфологічний зв'язок прикметника з іменником, вчити визначати відмінок прикметника у реченні за допомогою відмінкової форми іменника; розвивати мовні вміння, словарний запас учнів ; виховуватилюбов до природирідного краю.
Обладнання: комп'ютер, презентація до уроку, підручник, мікрофон,дитячімалюнки ,карткизвукових моделей, прислів'я,конвертиіз завданнями.Хід уроку :
1.Організація учнів до уроку.
Ось дзвінок вже пролунав,
Працювати час настав.
На уроці не лініться
І знаннями поділіться.
Психологічний настрій уроку.
-Сьогоднішній урок давайте розпочнемо з красивої усмішки,адже позитивні емоції –це залог успіху.
 
Я очікую від вас :
 
 злагодженої роботи
 дружньої співпраці
 говоріння чіткого і виразного
 письма грамотного і каліграфічного
 мислення творчого
 
- Сьогодні до нас на урок завітала гостя. А хто вона , ви зможете дізнатися, коли відгадаєте загадку :
Чудо-сани прилетіли.
Скакуни в тих санях білі.
В санях тих сидить цариця-
Білокоса , білолиця.
Рукавом махає-
Сріблом все вкриває.
Що це за цариця ? ( Зима)
- А що це за скакуни ?
- Назвіть їх.
- Чому їх так називають ?
- Тихо на землю приходить зима-чарівниця. Мов у казці за одну ніч будує вона срібні палаци, накриваючи снігом будинку, заковує в лід річки та озера. Дуже гарно в таку пору року, казково.
- Яка буває зима ?
- Красуня-зима запрошує нас до себе в гості. Хоче показати нам свої володіння. Тож готові до мандрівки ? В добру путь !
Але ,щоб мандрівка вдалася цікавою , нам потрібно не тільки милуватися красою зими, а й подолати заметілі та хуртовини.
А для цього ми повинні:
 подолати<<Мозговий штурм >>
 збагнути<<Мудрість народу>>
 пройти крізь<<Лабіринти знань >>
 вивести <<Формулу успіху >>
 зробити привал і трішки відпочити
 попрацювати в парах
 поспілкуватися з лісовими мешканцями
(Гра <<Я – знавець рідної мови >>)
 поділитися з гостями своїми досягненнями
(Гра <<Мікрофон >>).
 
2.Актуалізація знань учнів.
1)<<Мозговий штурм >>
- Які частини мови ми знаємо ?
- Яку зараз вивчаємо ?
- На що вказує прикметник ?
- На які питання відповідає ?
- З якою частиною мови найчастіше зв'язаний у реченні ?
- За чим змінюється ?
- Назвіть відмінки.
- Провідміняйте приметники: зимова,холодний,веселе,щасливі.
- Чи можна обійтися в мові без прикметників ?
- Отже, прикметники є окрасою нашої мови.
2)<< Мудрість народу >>
- Збери розсипані слова, склади і запиши речення:
поле,не,родить,Взимку,чисте,хліба.
- Що це за вислів ?
- Що воно означає ?
- Як пишеться << не родить >>? Чому ?
- До якого слова підходить звукова модель [-oI- o = ] ?
- Слово<< взимку >> розберіть за будовою
- Назвіть іменники. Визначте їх відмінки.
- Назвіть прикметник. Визначте його відмінок.
- Чи легко це дізнатися ? Чому ?
- Отже, ми дійшли до проблеми, яка стосується сьогоднішнього уроку. І тому, який відмінок в цьому реченні буде мати прикметник<< чисте >>, ми визначимовкінцінашого уроку.
3.Оголошення теми і мети уроку.
- Ми побачили, що не завжди закінчення прикметників можуть підказати відмінок.Значить, необхідно знайти інший спосіб визначення відмінків прикметників. Цим ми й будемо займатися сьогодні на уроці.
Тема уроку : ”Визначення відмінка прикметника в реченні за відмінком іменника.”
4.Робота над новимматеріалом. “Лабіринти знань”
1)Гра“Добери пару.”Робота над текстом про синичку. ( Утворюємо словосполучення і виписуємо в зошит).
- Що цікавого ми помітили ?
2) “Формула успіху”
- Отже, ми помітили, щоб визначити відмінок прикметника, треба визначити до якого іменника належить, тоді визначити відмінок іменника, а прикметник стоїть в тому ж відмінку, що й іменник.
Ознайомлення з правилом.
- Чи це ми довели ?
3)Піддиктовка.
Довгу зиму в затишних місцях сплять бурі ведмеді, борсуки, їжаки, кажани.
- Знайдіть основні слова в реченні. Підкресліть їх.
- Чим цікаве це речення ?
- Знайдіть прикметники. Визначте їх відмінки. Доведіть думку.
4) Фізкультхвилинка.
- Давайте зробимо привал і трішки відпочинемо. Знімимо втому і напруженість веселою пісенькою “Морозець, морозець”.
5)Робота в групах.
- Виписати іменники з прикметниками.
- Визначити відмінки прикметників.
- Побудуйте звукову схему слова, яке зашифроване на сніжинці.
1 група:
Чистий сніг сріблом сяяв під блакитним наметом неба.
22, 33, 33, 3.
2 група:
На доріжках, деревах, будівлях лежить пухнастий сніжок і переливається на ласкавому сонечку.
2, 24, 6, 12, 3, 16, 33, 26.
3 група:
Люблю сніжну зиму з її жорстокими хуртовинами, веселими іграми дітвори.
13, 13.
5.Закріплення знань.
1) Гра “Я – найкмітливіший”. .Слуховий диктант.
2) Творче завдання.
- Якими зимовими святами багата Україна ?
- Хто зображений на малюнку ? - Коли ми святкуємо День Святого Миколая ? - Які дива відбуваються в ніч перед святом ? - Складіть речення за малюнком . - Які орфограми є в реченні ? - Яке це речення за метою висловлювання ? - Перебудуйте його в спонукальне . – Знайдіть прикметники. Визначте їх відмінки. 3) Спілкування з лісовими мешканцями. Гра Я – знавець рідної мови . - Як ви думаєте , чи все так добре в лісі ? Чому ? - А як ми можемо їм допомогти ? - Памятайте , що Життя дається людині на добрі справи . Сорока заскрекотала : - Я крайом вуха чула, що по полям і лісам вже ходить люта зима. А заєць вихвалявся : - А я щороку пригощаю усіх лісових мешканців смачною кутьою.
- Яких помилок допустили звірята ?
- Чому ? Доведи думку.
4 Підсумок уроку. Гра Мікрофон .
- Чи сподобався урок ?
- Що нового дізналися ?
- Як знайти відмінок прикметника в мові ?
- Хто памятає, з яким прислів ям ми працювали на початку уроку ?
- В якому відмінку стоїть прикметник чисте ? Чому?
- Чи досягли ми мети уроку ?
- Чи сподобалася вам зимова подорож ?
- Чи вдячні ви зимі ?
- Яке відношення до уроку має прислів я Життя дається людині на добрі справи.
6. Оцінювання.
Домашнє завдання.
 
 
 
 
 
 
 
 
поле не родить Взимку чисте хліба
 
Чистий сніг сріблом сяяв під блакитним наметом неба.
 
На доріжках, деревах, будівлях лежить пухнастий сніжок і переливається на ласкавому сонечку.
 
Люблю сніжну зиму з її жорстокими хуртовинами, веселими іграми дітвори.
 
 
- Випишіть іменники з прикметниками.
- Визначіть відмінки прикметників.
- Розшифруйте слово, записане на сніжинці. Побудуйте звукову схему цього слова.
 
 
 Р-----Сіблом все вкриває. Що це за цариця ? - А що це за скакуни ? - Назвіть їх. –Чому їх так називають ? -Тихо на землю приходить зима – чарівниця. Мов у казці за одну ніч будує вона срібні палаци , накриваючи снігом будинки , заковує в лід річки та озера. Дуже гарно в таку пору року , казково.Але зима буває різною…-Яка буває зима ?-Красуня - зимазапрошує нас до себе в гості . Хоче показати нам свої володіння. Тож готові до мандрівки ? В добру путь ! Але , щоб мандрівка вдалася цікавою , нам потрібно не тільки милуватися красою землі , а й подолати заметілі та хуртовини. А для цього ми повинні :подолати Мозговий штурм
 злагодженої роботиговоріння чіткого і виразного
 дружньої співпраці
 письма грамотного і каліграфічного
 мислення творчого
Категорія: З досвіду роботи Купльовської Г. Г. | Переглядів: 130 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [6]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz