ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
П`ятниця, 16.11.2018, 08:27
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2017 » Лютий » 14 » Відмінювання прикметників в однині і множині.
13:21
Відмінювання прикметників в однині і множині.
 
Тема:Відмінювання прикметників в однині і множині.
 
Мета: ознайомити дітей з відмінюванням прикметників в однині та множині, вчити визначати відмінок прикметника, правильно вибирати закінчення при відмінюванні прикметника залежно від кінцевого приголосного основи; розвивати уміння зіставляти мовні явища, робити висновки на основі спостережень; виховувати повагу до усної народної творчості.
 
Обладнання: підручник, Мудра Сова, запис фізкультхвилинки, конверти із завданнями.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Розшифрувати девіз уроку: 17 , 19, 3, 4-6, 24, 29,1 18, 1, 21, 19, 6, 24. (Мова- душа народу.)
II. . Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
1)Перевірка домашнього завдання.
2) На урок завітала гостя. Завдання від Мудрої Сови :
-Утворіть ланцюжки за зразком: зелений-зелена-зелене- зелені.
-Чим відрізняються прикметники у ланцюжку ?
3) Поличка пам’яті.
Життя прожити – не поле перейти.
• Як ти це розумієш?
• Зроби звуко - буквений аналіз слова життя.
4) Вибірковий диктант.
- Виписати слова – прикметники, вжиті у переносному значенні. Пояснити їх значення.
Чарівниця зима
Білокоса чарівниця зима примчала на білому коні у сади і парки. Торкнулася чарівною паличкою верхівок дерев. І заіскрилися на них кришталеві шати, срібні мережані намітки, білі пишні сукні. У високому холодному небі повільно пливуть хмари, ніби великі білі кораблі.
- Зробити звуко – буквений аналіз слова чарівною.
 
III. Оголошення теми і мети уроку.
 
Загадка:
Наче лицарі казкові,
Вірно служать рідній мові:
Так слова єднати вміють,
Що усі їх розуміють. (Відмінки)
- Визначте закономірність у кожній групі:
Книга – книги – книзі – книгу –книгою – на книзі.
Учень – учня – учню – учня – учнем – на учню (еві).
- Спрогнозуйте тему нашого уроку, виходячи з того, що ми зараз вивчаємо тему «Прикметник».
- Чи відмінюється прикметник? Як можна визначити відмінок прикметника?
 
IV. Робота над новим матеріалом .
1)Творча робота.
- Пошир речення прикметниками.
Все вкрито снігом. Гордовито стоять ….сосни та ялини, ….берізки, …дуби. На ….. галявині сховались під кущиком …заєць. У лісі чути стукіт …дятла.
Слова для довідок: білим, вічнозелені, стрункі, могутні, полохливий, працьовитого.
2) Робота з таблицями відмінювання прикметників (ст..91-91 )
— Порівняйте відмінкові закінчення прикметників чоловічого і середнього роду, чоловічого, середнього і жіночого роду.
 
— Зверніть увагу на особливості відмінювання прикметників чоловічого роду в знахідному відмінку.
3) Спостереження за мовним матеріалом.
— Пригадайте, на які дві групи поділяються прикметники залежно від кінцевого приголосного основи. (Тверду і м’яку.)
 
— Виконайте завдання Мудрої Сови за варіантами:
 
1 варіант — виписати прикметники твердої групи;
 
2 варіант — виписати прикметники м'якої групи.
 
— Перевірте, чи в таблицях підручника прикметники так само розбиті на дві групи залежно від кінцевого приголосного основи.
 
4) Засвоєння теоретичного матеріалу, с. 93.
 
5) Фізкультхвилинка (під музичний супровід).
 
6) Робота з текстом.
- Прочитай текст. Спиши, вставляючи у словах, поданих у дужках, потрібні закінчення. Підкресли прикметники, виділи в них закінчення, визнач число і відмінок.
 
Серед ( дитячий) іграшок та виробів ( народний) мистецтва трапляються ( керамічний) пташки, колиски, баранчики. Це – ( дитячий) свистульки. На них можна виконувати ( простий) мелодії. Діти люблять ( яскравий) і ( цікавий) іграшку.
 
(дитячих іграшок – чого? Р.в. множина, народного мистецтва – чого? Р.в. однина, керамічні пташки – що? Н.в. множина, дитячі свистульки – що? Н. в. множина, прості мелодії що? Н.в. множина, яскраву і цікаву іграшку кого? що? З.в. однина.)
 
Спостереження за таблицею відмінювання прикметників:
 
Відмінок Однина Множина
Н. Який? Яка? Яке? Які?
Р. Якого? Якої? Якого? Яких?
Д. Якому? Якій? Якому? Яким?
З. Який? (якого?) яку? Яке? Які?(яких?)
О. Яким? Якою? Яким? Якими?
М. На якому? На якій? На якому? На яких?
 
7)Робота в групах :
 
Чоловічий рід Жіночий рід Середній рід
Н. який? осінній ( день) Яка? осіння ( погода) яке? осіннє ( небо)
Р. якого? осіннього ( дня) якої? осінньої ( погоди) якого? осіннього (неба)
Д. якому? осінньому ( дню) якій? осінній (погоді) якому? осінньому (небу)
З. який? осінній (день) яку? осінню ( погоду) яке? осіннє (небо)
О.Яким? осіннім (днем) якою? осінньою (погодою)яким? осіннім небом)
М. якому? о осінньому (дні) в якій?в осінній (погоді) якому? в осінньому (небі)
 
8) Технологія «Мозковий штурм»
- Як же можна визначити відмінок прикметника?
( Щоб визначити відмінок прикметника, потрібно:
- З’ясувати, від якого іменника він залежить;
- Визначити відмінок іменника( прикметник завжди стоїть у тому ж числі, роді та відмінку, що й іменник, з яким він пов'язаний).
 
V. Закріплення та систематизація знань.
 
1. Робота з підручником.
- Вправа 176.
- Завдання: подані прикметники записати у два стовпчики. У перший – прикметники з основою на твердий приголосний, а в другий – прикметники з основою на м’який приголосний. Зробіть висновки, як залежить закінчення від кінцевого приголосного основи.
Давній цінний
Літній природний
Дружній зимовий
Синє прозорий
Завтрашнє минулий
Незабутня минуле
Братня далеке
Середній зелене
Мужній проїзний
( прикметники з основою на твердий приголосний мають у називному відмінку однини такі закінчення: у чоловічому роді - -ий, у жіночому - -а, у середньому - -е. Прикметники з основою на м’який приголосний у називному відмінку однини мають на письмі такі закінчення: у чоловічому роді – ій, у жіночому - -я, у середньому –є.
 
2) Самостійна робота в зошитах.
- Визначте відмінок і рід прикметників. Запиши.
Якого? Теплого ( вечора)______________
Яким? Гордим (козаком)______________
На якому? на Північному ( морі)________
Якому? осінньому (вітру)______________
Якої? Весняної (пісні)________________
Який? Синій (колір)__________________
На яких? На зимових (морозах)__________.
 
3) Творча робота з казкою.
— Послухайте казку. Поставте прикметники у потрібну за змістом форму.
 
Пташку спіймали і посадили в клітку. Опинившись у полоні, вона день і ніч повторювала: батьківщина, батьківщина, батьківщина. Хазяїн пташки подумав: «Що ж у неї за батьківщина? Де вона? Мабуть, це якийсь прекрасний квітучий край, де (райський) дерева й (райський) птахи. Дай-но випущу я пташку на волю й подивлюсь, куди вона полетить. Вона мені покаже шлях до тієї (незвичайний) країни».
Хазяїн відчинив золоту клітку, і пташка випурхнула. Вона відлетіла десять кроків і сіла на кущ терну, що ріс серед голого каміння. Між колючих гілок цього куща було її кубельце.
Расул Гамзатов
 
— Сформулюйте основну думку казки.
— Спробуйте визначити відмінок прикметників у другому абзаці казки.
 
VI. Підсумок уроку.
- Які завдання ми виконували на уроці?
- Що нового дізналися про відмінювання прикметників?
- Від чого залежить відмінкове закінчення прикметників?
Домашнє завдання.
Вправа 178, сторінка 93 вивчити правило.
Категорія: З досвіду роботи Купльовської Г. Г. | Переглядів: 235 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [6]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz