ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Понеділок, 21.05.2018, 13:41
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2017 » Лютий » 14 » Спостереження за прикметниками у різних формах.
12:25
Спостереження за прикметниками у різних формах.

Тема. Спостереження за прикметниками у різних формах.
Мета. Вчити дітей розрізняти в реченнях форми прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках, правильно вимовляти і писати ці форми, користуючись правилом; розвивати зв’язне висловлювання учнів; виховувати повагу до народних звичаїв і традицій.
Обладнання: підручник, Гном,Віхола, Сніговичок, сигнальні картки, загадки, вітальна листівка.
Хід уроку
І. Організаційн
Ігровий момент:
 
З доброї казки,
З маминої ласки,
З бабусиних пісень.
Добрий день вам, діти!
Добрий день!
-Діти, ви любите подорожувати? Тож я запрошую вас у мандрівку на санчатах Снігової королеви.
Отже, сіли всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли?
Працювати почали!
ІІ. Актуалізація знань учнів.
1) Каліграфічна хвилинка.
Снігова королева любить точність, чіткість і правильність. Тому, щоб потрапити до її крижаних саней треба записати каліграфічно і правильно строфу вірша.
Сніг білий, великий, лапатий
Кружляє, танцює, летить…
Не клич нас, матусю, до хати,
Ми в казці побудемо мить.
Перевірте написане.
Казка оточує нас скрізь, треба тільки вміти її помічати. Ось і Снігова королева з казки до нас завітала не сама, а з помічником – Гномиком. Він дуже хоче дізнатися як ви виконали домашнє завдання і чи розібралися у визначенні відмінків прикметників.
2) Перевірка домашнього завдання. Торбинка запитань.
Як бачите, у гномика дві кишеньки: одна з Давальним відмінком, друга – з Місцевим. Давайте покладемо речення, що ви склали вдома у кишеньки до гномика. ( Учитель викликає двох учнів, вони зачитують речення: спочатку М. в., потім Д.в.)
- До якої кишеньки покладемо ці речення? ( Відповіді дітей).
3) Підсумок.
- Гномик такий радий: набрав повні кишені знань про відмінки прикметників. Тепер Снігова королева точно покатає нас на своїх санях. То ж поїхали!
 
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
 
- Сьогодні ми будемо працювати над темою «Формування давального і місцевого відмінків прикметників жіночого роду».
 
IV. Робота над темою уроку.
 
1) Робота з мовним матеріалом по варіантах, виведення правила.
Ось і палац Снігової королеви. Зустрічають нас друзі снігової королеви: Сніговичок та Віхолда. Сніговичок запрошує учнів першого варіанту, а Віхола – учнів другого варіанту попрацювати з ними і записати дані словосполучення спочатку в Д.в., а потім у М.в.
 
Н.в. сувора зима Н.в. хороша погода
Д.в. суворій зимі Д.в. хорошій погоді
М.в. На суворій зимі М.в. на хорошій погоді
 
-Назвіть прикметники у Називному відмінку.
-В якому числі вжито ці прикметники?
-Визначте рід прикметників.
-Які закінчення мають прикметники жіночого роду в Д.в. однини?
-Які закінчення мають прикметники жіночого р оду в М.в. однини?
-Який висновок зробимо про закінчення прикметників жіночого роду в Д. і М. відмінках однини?
Продовжимо спостерігати.
- Як вимовляється кінцевий приголосний основи перед закінченням –ій? ( Пом’якшено).
-Чому?
- Яка буква позначає м’якість кінцевого приголосного? ( і)
Вона така витівниця, що у деяких словах, якщо перед кінцевим приголосним стоїть ще один приголосний, то він часто пом’якшується у вимові. Наприклад: народній пісні, у міцній дружбі.
Діти, ви були дуже уважні і зробили багато правильних висновків. Всі вони об’єднані у правилі на сторінці 103. Давайте напівголосно прочитаємо його.
 
2) Ознайомлення з правилом.
 
3)Первинне закріплення: робота з сигнальними картками.
Гномик хоче з вами погратися, я йому допоможу. Я читатиму вам словосполучення, а ви повинні визначити відмінок прикметників і підняти відповідну сигнальну картку.
Приготувались.
 
Дружній зустрічі, у дужній зустрічі.
Важкій задачі, у важкій задачі.
-Молодці, діти, ви всі правильно справились із завданням.
-А Гномик мені шепоче, що зовсім заплутався і не може зрозуміти, як ви визначаєте відмінки, адже закінчення у цих формах однакові.
- Діти, поясніть, чим відрізняється форма Місцевого відмінка від Давального?
(Місцевий відмінок завжди вживається з прийменником. Вказує на місце дії. )
 
4) Фізкультхвилинка.
Наші помічники стомилися та й ми давайте відпочинемо і помилуємося красою природи нашої Батьківщини.
( Звучить музика)
-Які картини ви малювали в своїй уяві, слухаючи музику і твір?
 
VI Ввдосконалення умінь і навичок.
 
Ми дали відповіді на всі запитання. Можна заходити до казкового палацу Снігової королеви. Тут нас чекає робота у центрах. Завітаємо до центру, в якому господарює його величність – закінчення -ій.
 
1)Робота з підручником: вправа 203.
 
Попрацюємо колективно з підручником. Прочитайте речення, вставляючи пропущені закінчення прикметників та визначте їх відмінок.
Учні зачитують речення, визначають відмінки прикметників, доводять свою думку. В кожному реченні встановлюємо значення слів та словосполучень.
1) Визначити головні члени речення.
2) Чому долина гомінка?
3) Поділля – частина України.
4) Про яку землю йде мова? Чому земля щедра.
Колись давно, коли Бог роздавав людям землю, усі народи штовхалися, кричали, билися, бо кожен намагався ухопити собі найкращу землю. А наші предки стояли осторонь, бо соромно їм було лаятися та й не гоже битися. За це Бог наділив наших пращурів найкращою землею. Оселились вони і живуть на ній до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.
 
2) Творчий диктант.
— Запишіть подані сполучення прикметників з іменниками у давальному відмінку однини:
Зелена трава, рідна сестра, смішна історія, міцна дружба, гілляста липа.
— Запишіть ці прикметники з іменниками у місцевому відмінку однини:
Лісова галявина, сонячна країна, весела мелодія, народна пісня, захоплююча книжка.
 
3). Гра «Загадковий калейдоскоп».
 
— Відгадайте загадки і знайдіть у них прикметники жіночого роду однини в місцевому відмінку:
• У зеленій траві зійшло,
усміхнулось, розцвіло.
Потім стало біле-біле
і за вітром полетіло. (Кульбаба)
 
• Я росла в земляній темниці,
як зросла — взяли в світлиці.
З мене шкуру всі деруть,
мене варять, мене труть. (Картопля)
 
• Бідовий хлопчина
в теплій сорочині
по дворах стрибає,
крихти збирає. (Горобець)
 
4)Центр самостійної роботи.
 
Пишаємося ми не лише нашою Батьківщиною, а й українською мовою. Це безмежний океан. Вона мелодійна, як пісня соловейка. Наша мова барвиста і прекрасна, наче дощова веселка. Не можна ходити по рідній землі, не захоплюючись і не дивуючись виплеканою народом у віках рідною мовою. Багато письменників і поетів оспівували красу мови у своїх творах. У вас на парта лежать картки з віршем Дмитра Білоуса. Спишіть текст, знайдіть прикметники та визначте їх відмінок.
Приступайте до роботи.
Разом з вами цю вправу виконували і помічники Снігової королеви. Звірте свої роботи. Віхола впевнена, що ви всі підкреслили хвилястою лінією прикметники і визначили відмінок, як це зробив Сніговичок.
 
Д.в. Н.в. Н.в. Н.в. Н.в.
В ясній рідне калинове кохана материнська
(Діти повинні знайти на дошці помилку і правильно визначити відмінок – в ясній ( Місцевий відмінок)).
 
VII . Домашнє завдання.
 
- Сьогодні ви працювали старанно, дружно, а дома треба буде попрацювати ще й творчо над вправою 205. Ви так сподобалися помічникам снігової Королеви, що вони вирішили допомогти вам виконати домашнє завдання. Ось послухайте, яке привітання вони вам склали для зразка.
 
Любі друзі!
У переддень Нового року шлемо Вам щирі привітання. Бажаємо доброго відпочинку та веселих зимових канікул.
Віхола та Сніговик.
 
V III. Підсумок уроку.
 
Наша подорож наближається до кінця. Давайте підіб’ємо підсумок.
Чого ми навчилися на уроці?
Чи потрібні нам ці знання?
Які завдання видалися складними?
Категорія: З досвіду роботи Купльовської Г. Г. | Переглядів: 40 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [5]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz