ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Понеділок, 21.05.2018, 13:42
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Лютий » 29 » Співчуття та милосердя
15:48
Співчуття та милосердя

Мета: Навчити, в чому полягає співчуття та милосердя; розвивати потреби милосердя; формувати навики проявів милосердя; виховувати в учнів почуття любові до ближнього, співчуття, милосердя до нього; вміти відчути горе і прагнути допомогти іншому.

Обладнання: вислови відомих людей про милосердя, ілюстрації, Святе Письмо, серце «Дерево милосердя», 7 діл милосердя для душі і тіла.

Хід уроку

Дуже рада бачити вас, діти, так і гостей нашого уроку. Як кожен наш урок ми розпочинаємо молитвою, але у Різдвяному часі ми колядуємо. Тому прошу заспівати колядку «Пречистая Діва по світу ходила».

Пречистая Діва по світу ходила

Колядка

 

 

 

1. Пречистая Діва по світу ходила,

   Прийшла до багача, прийшла до багача, на ніч ся просила:

 

2. – Пане господарю, переночуй мене,

   Бо темная нічка, бо темная нічка надходить на мене.

 

3. А той пан господар не хтів ночувати,

   Тільки сказав слугам, тільки сказав слугам собаками гнати.

 

4. Пречистая Діва по світу ходила,

   Прийшла до бідного, прийшла до бідного, на ніч ся просила:

 

5. – Пане господарю, переночуй мене,

   Бо темная нічка, бо темная нічка надходить на мене.

 

6. – Можу тя, можу тя переночувати,

   Тільки я не маю, тільки я не маю вечероньки дати.

 

7. – Не треба, не треба вечероньки тої,

   Тільки пусти мене, тільки пусти мене до стаєньки свої.

 

8. – Вставай, господине, бо вже'с ся виспала,

   Бо наша стаєнка, ба наша стаєнка світлом засіяла.

 

9. Чи то місяць сходить, чи сонце заходить,

   То Пречиста Діва, то Пречиста Діва свого Сина родить.

 

10.– Якби'м була знала, що то Матір Божа,

   Була б відпустила, була б відпустила своє бідне ложе.

 

11.– Якби'м була знала, що Матір з Ісусом,

   Була б постелила, була б постелила біленьким обрусом.

 

12.– Якби'м була знала, що то Матір з Богом,

   Була би'м лягала, була би'м лягала з дітьми під порогом.

 

13.– Не бійсь, гоподарю, не будеш мав трату,

   Будеш мав від Бога, будеш мав від Бога велику заплату.

 

Пропоную послухати цікаву притчу про милосердя.

Одна багата пані в Англії хотіла переконатися у доброті і любові сусідів, що їм вона завжди допомагала.  Одного дощового і негожого дня вона переодягнулася на жебрачку, щоб ніхто її не впізнав, і пішла від хати до хати просити милостиню. В одних домівках їй зовсім не відчинили дверей, інші прогнали, давали непотрібні речі, аби тільки спекатися, ще інші давали шматок засохлого хліба чи зів’яле яблуко. Лише в одній оселі зустріли її привітно. Це був дім незаможного чоловіка, який запросив її до хати, щоб зігрілася, і почастував скромною їжею.

Наступного дня всі, до кого вона ходила напередодні просити милостиню, отримали від неї запрошення на бенкет. Прислуга завела гостей у бенкетний зал, де на прекрасно сервірованому дорогим посудом столі були карточки з прізвищем кожного гостя. Яке було здивування прибулих! Одні тарілки були зовсім пусті, на інших – усякий непотріб, і тільки біля карточки найбіднішого сусіда, котрий її вчора прийняв і пригостив, була ціла гора смачних страв. Коли всі присутні не могли зрозуміти, що це означає, увійшла до бенкетного залу дама і сказала:

 – Вчора я, перебрана на жебрачку, ходила по домах і просила милостиню. Сьогодні віддаю вам те, що ви дали мені.

Мотивація навчальної діяльності.

Тема нашого уроку записана на дошці (читаю тему).                 Сьогодні на уроці ми маємо навчитися співчуттю та милосердю. Мета уроку – розказую). Записуємо тему у зошит.

  • До чого спонукає нас це оповідання?
  • Чого вчить нас ця притча?
  • Як би ви поступили в цій ситуації?           Відповіді дітей.

Не один раз у своєму житті ми чули слово «Милосердя». Але чи завжди задумуємося над тим, що воно стосується кожного з нас? Чи завжди готові відповісти на заклик Христа, яким є епіграфом нашого уроку: «Будьте милосердні як і Отець ваш милосердний» (Лк. 6.36 – написаний на дошці.  Цей рік, діти, є проголошений роком Божого Милосердя. Я хочу, щоб ми кожного дня про це пам’ятали і не тільки пам’ятали, але і старалися бути милосердними один до одного.

Що означає бути милосердним? Чи не буваємо ми подібними до персонажів, про яких говорить Ісус Христос у притчі про милосердного самарянина? На всі ці запитання ми дізнаємося, коли прочитаємо Євангеліє від Луки 10, 25-37. Читання Святого Письма (всі уважно слухаємо а хтось з учнів читає притчу).

Діти, напишіть на листочках, із чим у вас асоціюється милосердя.

Аналіз притчі, робота з ілюстраціями. (Показую притчу в малюнках).

У притчі пов'язані Старий і Новий Заповіти. Чоловік, що потрапив до рук розбійників – Адам. Це він з Єрусалиму, з раю, йде в той грішний світ – Єрихон. Але на нього нападають сатана, злі духи.  Його грабують, забирають Божу ласку, збитого і скаліченого «гріхами» залишають вмирати. Але поблизу проходить священик – Закон Старого Заповіту. І саме приписи закону не дозволяють доторкнутися до побитого, бо після цього він не може служити Службу Божу.

Левіт – є символом вибраного народу, гордячись тим, вони забули про милосердя, бо юдеї і самаряни ворогували між собою.

І ось проходить самарянин, який уособлює собою Ісуса Христа – Новий Заповіт. Він надає допомогу, поливає рани вином, намазує олією, везе до лікарні і дає два динарії – це два Завіти і каже: «Як витратиш більше, заплачу тобі, як вернуся». (Лк. 10.35), тобто дасть винагороду тим, що чинять милосердя – другий прихід Христа.

  • Скільки у притчі головних дійових осіб? Перечисліть їх.
  • Чому не допоміг священик?
  • А чому не допоміг левіт?                         Відповіді дітей.
  • Хто виявився милосердним?

Самаряни і юдеї ворогували між собою. З роками ця ненависть зростала і поширювалася. Священикові за юдейськими приписами не можна було доторкатися до мерця, бо він ставав нечистим і це позбавляло його служби в церкві, де на нього чекали люди.

Левіт (помічник священика) міг допомогти, але боявся, думав, що вдає з себе пораненого, бо так часто бувало, а інші стоять на сторожі, коли він прийде на поміч, розбійники нападуть на нього.

Самарянин (чужинець), ворог жидів. Він і є символом милосердя, героєм притчі, бо вибрав шлях любові. Самарянин змилосердився над пораненим – врятував йому життя, ще більше піклувався ним.

Притча вчить нас любити один одного, співчувати іншим, а також любити ворогів, як своїх ближніх. Ми повинні відповісти на заклик Христа, який адресує кожному з нас: «Іди і роби так само!» (Лк. 10.37).

Словникова робота – записуємо:

Левіт – помічник священика.

Милосердя – добре, співчутливе ставлення до ближнього.

Співчуття – чуйне ставлення, здатність відчути чужу біду.

Ближній – той, хто поруч, хто біля мене.

Творча робота. На дошці написані 7 діл милосердя для душі і для тіла разом. А вам треба розділити на дві колонки окремо для тіла, окремо для душі.

Одне із домашніх завдань ви мали знайти цікаві розповіді, приклади, притчі про милосердя.

 – Хто знайшов? (Діти висловлюються  спочатку с Старого Заповіту, з життя Святих).

Милосердя є мостом, який поєднує погляд і розуміння. Воно дає змогу перейти з одного світу в інший (з земного світу в небесний).

Як бачимо ця притча є взірцем милосердя і любові до ближнього. У Божому царстві діла милосердя не написані на камені, але у живому серці (в нас). То ж хто є нашим ближнім? (Відповідь учня).

Робота зі Святим Письмом. Я вам даю сердечка, а ви маєте знайти у Святому Письмі Старого і Нового Завіту вислови про милосердя. На дошці є написані глави зі Святого Письма, а вам треба знайти вірші (цитати). (Сердечка залишають у себе на партах).

Не може не зачепити такої близької і болючої для мене теми: «Захисники нашої держави». Для мене образом милосердного самарянина  в теперішньому часі є кожен герой – захисник нашої землі. Вони, герої України, серед яких багато старших, багато молодих, чинять для нас діла любові і милосердя, сповняючи слова Спасителя: «Ніхто не спроможний любити більше, ніж тоді, коли за своїх друзів своє життя кладеш…» (Ів. 15.13). Вони прикривають нас собою, забезпечують спокійний сон, спокійне навчання, працю, молитву. В тому часі, коли ми дивимося в очі тих, кого любимо, в їхні очі заглядає смерть. Вони лягають у могили за нас. З нашого села також є воїни, які нас захищають. А чи знаєте ви наших воїнів, які захищають нас на війні? (Учні називають прізвища воїнів АТО).

Учнівська презентація про воїнів АТО.

Робота в групах. Я маю свідоцтво для двох груп.  Символом цих свідоцтв є намальовані руки. Одна з серцем. Що воно символізує? Як ви думаєте? (Відповідь учня).

Друге свідоцтво рука з оком. А що воно символізує? (Відповідь учня).

 – Чому в свідоцтві тільки два листочки? ( Відповідь дітей).

Отже, одна група на першій сторінці в одному свідоцтві складе коротеньку молитву про милосердя.

А друга група на другій сторінці складе пораду для нас і запише.

Тим милосердним самарянином є Христос. Наші звернення до Нього. (Діти зачитують, що написали у свідоцтві).  Це свідоцтво ми залишимо в класі і кожного тижня будемо дописувати оцінки милосердя (наші діла). Щоб більш глибоко зрозуміти сутність милосердя, яке воно має значення, ви мали знайти вдома. (Учні зачитують і клеїмо на дошку).

Милосердя – крок до співпраці з Богом і вияв любові та співчуття до ближнього. Ісус на основі притчі про самарянина вчить нас милосердя: «Милосердя хочу, а не жертви» (Мт. 9.13), бо для нас, християн, милосердя не обов’язок, а потреба серця.  Послухайте, діти, як про милосердя говорили відомі люди (надруковані вислови) :

«Море, хоч яке велике, має межі, Боже милосердя границь не має»

                                                                                       Іван Золотоустий

«Милосердя, як ватра. Чим сухіший хмиз, тим яскравіше горить полум’я. Чим вільніше наше серце від усього земного, тим більше відчуваємо чужий біль».

«Чим більше наше серце сповнене любові до Бога, тим більше ми стаємо милосердними».

                                                                                                 Мати Тереза

«Милосердя – найвірніший знак справжньої великої людини».

                                                                                              Вільям Шекспір

«Треба, щоб за дверима кожної людини хтось стояв і нагадував, що є на світі нещасні і їм потрібна ваша допомога».

                                                                                                  А. П. Чехов

«Справжнє милосердя – це бажання приносити користь іншим людям, не думаючи про винагороду».

                                                                     Німецький педагог Х. Келлер

«Милосердя – це сила, здатна захистити незахисне».

                                                         Англійський письменник Г. Честертон

«Милосердя – оцінка совісті».

                                                                                      В. Сухомлинський

Закріплення. Милосердя – це Божий дар, чеснота.  Коли така прикмета притаманна людині, вона робить її милосердною. Милосердна людина може зрозуміти терпіння і потреби інших людей.

  • Хто потребує нашого милосердя і співчуття сьогодні?
  • Як ви можете проявити милосердя?                      (Відповіді учнів)
  • Чи можна назвати милосердною людину, яка проявляє себе доброю, знаючи, що їй за це буде винагорода? Ні.

Зараз ми це підтвердимо: наклеїмо наших ангеликів на серце, що символізує милосердя (малюнки ангеликів клеїмо і кажемо наші особисті діла милосердя, які ми можемо проявити). А тепер вибрати правильну відповідь.

  • Яку чесноту виявив самарянин до побитого юдея?
    • агресивність;
    • милосердя;
    • байдужість.
  • До якої чесноти закликає Господь у притчі про самарянина?
    • любові до ворогів;
    • щедрості;
    • молитви.
  • Якою повинна бути любов до ближнього?
    • вигідною;
    • помітною;
    • безкорисливою.

Добре, молодці.

А тепер підтверджуємо чи спростовуємо думку: так чи ні. Слухаємо уважно!

  • Діла милосердя можуть бути лише для душі. (ні)
  • Молитва не є справою милосердя. (ні)
  • Милостиня є одним з виявів милосердя. (так)
  • Побитому чоловікові допоміг чужинець. (так)

 

  • Що таке милосердя?
  • Що таке співчуття?
  • Хто є наш ближній?

Підсумок уроку. Хто чинить діла милосердя, того Бог нагороджує ще  більшими дарами. Про тих, хто милосердний до інших, Господь завжди дбає. З давніх давен гарні стосунки між людьми: любов, повага, милосердя – були основними в житті. Готуючись до уроку, я для вас виростила «дерево милосердя»; хочу подарувати його пелюстки вам на пам’ть.  Хай співчуття і милосердя стануть вам девізом у житті. Тож зніміть собі кожен по листочку з цього дерева, на яких написані мудрі вислови. (Діти знімають по одному з дерева листочки).

Так! Доброта та милосердя однієї людини допоможуть світові стати трохи кращим, добрішим. Живімо так, щоб не втратити милосердя та співчуття до ближнього. Будьмо завжди тими самарянами, наслідуймо його.

  • Що найбільше вам запам’яталося з сьогоднішньої теми?
  • Чого вчить нас притча про самарянина?
  • Як ви розумієте слова епіграфу?
  • А як ви можете проявити милосердя?

Ісус вчить нас притчею про самарянина бути самарянами кожного дня, 24 години на добу!

Отже, сьогодні ви всі гарно і творчо працювали, за що я вам вдячна. Але хочу відзначити тих учнів, які дуже постаралися, а за це  … отримують 11 б., … - 10б,  … - 9 б, а всі решта отримають на наступний раз. Оцінки поставте собі, а на виховній годині я підпишусь.

Запис у щоденники домашнього завдання, Напишіть декілька прикладів зі свого життя, які свідчили би про милосердя.

На закінчення уроку заспіваємо пісню «Милосердя май над нами»

А зараз вручимо на згадку про наш урок гостям сердечка з висловами про милосердя, які ви знайшли у Святому Письмі.

Дякую за урок.

 

 

 

                                                                                  

 

Знайти у Святому Письмі цитати про милосердя:

кн. Тов.12, …              пр.. 16, …

кн. Іов. 29, …              пр.. 17, …

кн. Сир. 3, …              єв. Лк. 37, …

псалми:                       єв. Мт. 5, …

пс. 18, …                      єв. Мт. 6, …

пс. 41, …                      єв. Мт. 10, …

пс. 72, …                      єв. Мт. 25, …

пс. 102, …

пс. 106, …

пс. 118, …

Прикріплення: Картинка 1
Категорія: З досвіду роботи Пишкович С.В. | Переглядів: 361 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [5]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz