ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Неділя, 19.08.2018, 04:48
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Березень » 2 » Складнопідрядні речення з кількома підрядними
09:23
Складнопідрядні речення з кількома підрядними

Тема уроку: Складнопідрядні речення з кількома підрядними

                        («Свіча, що мерехтить через віки»)

Мета: Пояснити учням особливості будови та види зв’язку у СПР з кількома підрядними; розвивати вміння з’ясовувати тип підрядності, будувати речення за схемами; виховувати повагу до визначних жіночих постатей української історії, жінки-берегині.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, таблиця, портрети, додаткова література.

Епіграф:  Дивне створіння -  жінка, бо все                 високе в людині від неї, бо вона порадниця і заступниця.

                                                       (З газети)

 

Хід уроку:

І . Повідомлення теми.

ІІ.  Мета і завдання уроку.

ІІІ.  Мотивація навчання.

ІV.  Робота над епіграфом (синтаксичне спостереження):

  •  Яким за будовою є це речення?
  • Зі скількох умовно простих воно складається?
  •  Сполучниковий чи безсполучниковий зв'язок між його частинами?
  •  Як можна назвати це речення за особливостями його будови?

V.  Запис у зошити теми й епіграфа уроку.

VІ.  Актуалізація опорних знань.

Рольова гра «Учитель»

Учениця проводить фронтальне опитування.

  • Яке речення називається складним?
  • На які дві групи діляться складні речення?
  • На які групи діляться сполучникові речення?
  • Які речення називаються складнопідрядними?
  • Які їх види ви знаєте?
  • Які речення називаються складнопідрядними з підрядними означальними?

з підрядними з’ясувальними?

з підрядними обставинними?

  • Види обставинних?
  • Як відрізнити сполучне слово від сполучника?

VІІ.  Робота з підручником.

     Для створення проекту «Складнопідрядні речення з кількома підрядними»  нам необхідне знання теоретичного матеріалу – для цього попрацюємо  з підручником (ст.137)

VІІІ.  Робота в групах.

   Кожній групі для створення проекту пропонується картка з матеріалом для мовного дослідження.

ІX.  Презентація проектів.

Х.  Тренувальні вправи на закріплення вивченого.

  1. Мовне спостереження (впр.217), (речення з книги «Жінки в історії України»)
  • Жінка відіграє велику роль в історії України.
  • Що ви знаєте про гендерне питання?

Гендер – (англ. рід, стать) – соціальний розподіл, який базується на статевих відмінностях, але не обов’язково збігається з ними. Жінка часто бере на свої тендітні плечі велику ношу, проте відчуває, безумовно, гендерну дискримінацію. Загальний рівень гендерної рівності в українському суспільстві оцінюється в 5 балів за 10-бальною шкалою. 5 років тому оцінка була 4. Є зрушення!

  1. Пояснювальний диктант.

  Якщо хочете збагнути внутрішній світ авторки «Землі» Ольги Кобилянської, завітайте у Карпати, звідки видно всю Україну.

  Слово для Марка Вовчка стало смислом життя, бо вона не дозувала своїх сил, бо до краплини віддавала себе літературі.

  Творчість Ліни Костенко – приклад шляхетного служіння Україні, яка живе калиною в її душі, що так прагне правдивого слова.

  1. Творча лабораторія (творче конструювання речень).

Доповнити речення, накреслити їх схеми.

  • Якщо наші жінки змушені важко працювати за кордоном…
  • Ми визнаємо, що гендерна рівність має бути забезпечена…
  • Ми віримо, що наша влада все зробить для своїх громадян…
  1. Графічний диктант (зобразити тільки схеми прочитаних учителем речень) – конкурс між групами.
  • Хотіла б я піснею стати у цюю хвилину ясну, щоб вільно по світу літати, щоб вітер розносив луну.
  • Маруся Чурай – це весна, тому що її пісні піднімають дух людей, який кличе на подвиги.
  • Ольга Кобилянська започаткувала новий етап української прози, в якій висвітлювала життя освіченої жінки, що здатна боротися з бездуховністю міщанського середовища.
  • Якщо ти донька Шевченка, то будь донькою України, що так прагне твого слова.
  • Мистецтво журналістики полягає у тому, щоб зі звичайних речей зробити неперевершені, щоб прихилити до себе небайдужих.

 

  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

Речення з однорідною підрядністю …

Речення з неоднорідною підрядністю …

Речення з послідовною підрядністю …

Між частинами складнопідрядних речень …

 

ХІ. Рефлексія

  1. Що нового і цікавого ви почерпнули для себе?
  2. Чи зумієте правильно використовувати ці речення у мовленні, зокрема, у творчих роботах?

 

ХІІ. Підсумок

Жінка-українка – яка вона? (Складання сенкану).

 

ХІІІ. Оцінювання (Самооцінювання)

Якщо ви вважаєте, що заслуговуєте 9, 10, 11, 12, виставте оцінки собі у щоденник олівцем і передайте щоденники мені.

 

ХІУ. Домашнє завдання:

Написати творчу роботу  «Роль жінки в історії України». Використати речення з кількома підрядними.

Категорія: З досвіду роботи Івашків Р.І. | Переглядів: 63 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [6]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz