ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Понеділок, 10.12.2018, 13:50
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Березень » 2 » Розвиток зв’язного мовлення. М.Стельмах. «Гуси-лебеді летять…»
09:24
Розвиток зв’язного мовлення. М.Стельмах. «Гуси-лебеді летять…»

Тема : Розвиток зв’язного мовлення. М.Стельмах. «Гуси-лебеді летять…»

Мета : допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст твору, його художню красу; закріпити набуті знання; розвивати навички зв’язного мовлення, фантазію та творчу уяву, уміння висловлювати свої думки та враження; виховувати любов до художньої літератури, прагнення наслідувати кращі риси літературних героїв, пошану до гуманістичних цінностей.

Теорія літератури : тема, головна думка, автобіографічна повість, символ.

Обладнання : підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.

Тип уроку : застосування знань і формування вмінь.

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку.

  • Вступне слово вчителя.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Повторення основних вимог до написання творів.

 

ІІІ. Основний зміст роботи.

  • Опрацювання епіграфа уроку.

Душа летить в дитинство,

Як у вирій,

Бо їй на світі тепло

Тільки там…

(Л.Костенко)

  • Вибір теми твору.

Орієнтовні теми

  • «Мої думки про прочитану повість М.Стельмаха та враження від неї».
  • «Знати, щоб оберігати».
  • «Роль природи в житті людини».
  • «Людина – найвеличніша з усіх істот».
  • «Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько».
  • «Любіть землю! Любіть працю на землі» (О.Довженко).
  • Добір лексичного матеріалу.
  1. Літературна гра «Слово – речення – запитання – відповідь».

Учитель указує на учня й говорить : «Слово». Далі вказує на наступного учня : «Речення». Потім – «Запитання» і , нарешті,  - «Відповідь».

Наприклад :

  • «Михайлик» - «Михайлик любить зорі у високому небі, запах жита в полі». – «Як бачить світ Михайлик?» - «Крізь призму казок і розповідей».
  • «Лебеді» - «Лебеді – прекрасні птахи, що несуть нам радість, весну, життя, щастя». – «Чому автор опоетизовує образ лебедів?» - «Можливо, хоче зробити читачів добрішими, кращими».
  • «Книжка» - «Михайлик швидко самотужки осягнув грамоту і прочитав багато різних книжок» - «Чому мати відганяла сина від книг?» - «Боялася, щоб він не позбувся розуму від надмірного читання».
  1. Виписування цитат.

«А в цей час наді мною твориться диво : хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипка».

         «Якось я швидко, самотужки, навчився читати і вже, на свої дев’ять років, немало проковтнув добра і мотлоху…»

         «Вчився я добре, вчився б, напевне, ще краще, аби мав у що взутися».

«І хороше, і дивно, і радісно мені, малому, в цім світі…»

«А лебеді летять, летять… над моїм дитинством… над моїм життям!..» та ін..

  • Опрацювання пам’ятки.
  • Опрацювання зразка твору.
  • Написання творів у чернетках.
  • Зачитування робіт 2-3 учнями, коментар учителя, робота над недоліками.

 

ІV. Домашнє завдання.

Удосконалити текст твору, записати в чистому варіанті.

 

V. Підсумок уроку.

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон».

 – Робота над твором дала мені змогу…

 

Категорія: З досвіду роботи Івашків Р.І. | Переглядів: 283 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [6]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz