ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Понеділок, 25.06.2018, 08:44
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2017 » Лютий » 14 » Рід і число прикметників.
13:23
Рід і число прикметників.

Тема: Рід і число прикметників.
 
Мета: вчити учнів змінювати прикметники за родами і числами; вчити розрізняти рід та число прикметників за закінченнями; розвивати вміння узагальнювати і систематизувати; розвивати вміння будувати зв’язну розповідь; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.
 
Обладнання: роздаткові картки, ілюстрації із зображенням птахів.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Дзвенить уже дзвінок,
Всіх скликає на урок,
Тож і ви часу не гайте,
Вже трудитись починай.
II. Актуалізація опорних знань.
1. Гра «Дешифрувальник»
На урок до нас завітали гості, а хто саме треба відгадати.
АБВ ГДЕ ЄЖЗ ИЙК ОПР СТУ ФХЦ ЦШЩ ЬЮЯ
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Шифр: 57184
Відповідь: ПТАХИ.
- На уроках природознавства ми вивчали тему про птахів.
- - Якими прикметниками можемо назвати групи, на які діляться птахи?
(Дикі, свійські, перелітні, зимуючі).
2. Каліграфічна хвилинка.Загадка.
Відгадайте загадку про нашого одного з гостей:
Сам вечірньої години
Заховався в кущ малини.
Та на дуду голосну
Грає пісню чарівну.
(Соловей)
 
- Про яку пташку говорять співучий, як …(соловейко).
- Навіть нашу українську мову називають солов’їною.
- Чому саме солов’їною?
- Підберіть синоніми до цього слова ( мелодійною, співучою, чарівною).
3. Завдання від співучого соловейка.
- Утворіть ланцюжки за зразком:
Солов’їний – солов’їна - солов’їне - солов’їні.
- Чим відрізняються прикметники у ланцюжку?
- Утворіть словосполучення прикметника з іменником.
( солов’їний спів, солов’їна мова, солов’їне пташеня, солов’їні гаї.)
 
111. Оголошення теми і мети уроку.
- Ми на уроці продовжимо вивчати прикметник , а саме будемо вчитися визначати й змінювати число і рід прикметників.
III. . Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
1) Технологія «Кубування»
Відповіді на питання граней:
*Частина мови (прикметник);
*Що означає ( ознаку предмета);
*Питання( який? яка? яке? які?);
*Як визначити рід прикметників?(за допомогою іменника, за допомогою закінчення);
*Як визначити число прикметника( за допомогою іменника).
2) . Проблемне питання( вправа 171).
Колективна робота.
Висновок. Рід і число прикметника залежать від року і числа іменника, з яким він зв’язаний.
— Як же можна визначити рід і число прикметника?
3) Робота в групах.
- Спробуйте пошукати інший спосіб визначення роду і числа прикметника у вправі 172..
— Як ще можна визначити рід прикметника?
— А про що може свідчити закінчення -і?
Слухання розповіді представників груп:
( Прикметник завжди стоїть у тому ж роді, що й іменник, з яким він пов'язаний.
Рід прикметників можна визначити за закінченнями в називному відмінку однини:
якщо – ий, -ій – чоловічий рід ( милий, синій);
Якщо – а, - я – жіночий рід ( мила, синя);
Якщо – е, - є – середній рід ( миле, синє). )
Фізкультхвилинка.
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Робота в групах.
Кожна група отримує вірш про птаха. Записує в зошит із завданням: визначити рід, число іменника і узгодженого з ним прикметника.
1 група:
Снігур
Подивіться : у дворі
В чорних шапках снігурі
Ще й червоні фартушки
Одягли собі пташки.
Значить сніг і холоди
наближаються сюди.
Снігурами через те
Їх тепер і ви звете.
Ви мене не тільки в книжці –
Бачили в садку.
У червоній я манишці,
В сірім піджачку.
Зсуну шапочку на очі
У дворі гуля.
Жити в клітці я не хочу.
Діток звеселяю.
2 група:
Прилетіли гуси, сіли на воротях
Оті білі гуси в червоних чоботях,
В червоних чоботях, в хустинках рябеньких,
Заґелґали гуси, що я ще маленький.
 
3 група:
Люблять птаху цю дорослі і малі,
Символ спокою та миру на землі.
В синім небі майоріють два крила,
Це лелеченька нам долю принесла,
А якщо вона над хатою кружля –
Там народиться прегарне немовля,
І лелеку привітають залюбки
Мама й тато, найщасливіші батьки.
І тому я попросити вас хотів:
Бережіть, будь ласка, люди, цих птахів!
 
Діти виписують іменники з прикметниками і визначають рід і число іменників з прикметниками.
 
1 група: ( у чорних шапках – множина, червоні фартушки - множина, червоній манішці – жіночий рід , однина, сірім піджачку –чоловічий рід, однина).
 
2 група: (білі гуси – множина, в червоних чоботях – множина,хустинках рябеньких – множина, маленький – однина чоловічий рід).
 
3 група: ( дорослі- множина, малі – множина, прегарне немовля – середній рід однина,найщасливіші батьки – множина).
 
- Як треба відноситися до наших друзів
Отже, ми можемо сказати, що прикметник завжди стоїть у тому ж роді, що й іменник, з яким він пов'язаний.
 
Спостереження за родовими і числовими закінченнями прикметників.
1. Робота в малих групах.
- Кожній групі подається іменник. Треба дібрати прикметники і визначити їх закінчення.
Пір’я ( чорне, сіре, строкате, біле,…);
Дзьоб ( гострий, міцний, прямий,..);
Крила (довгі,короткі, великі,..).
2. Скласти словосполучення з прикметником і визначити рід і число.
Червоний, червона, червоне
( Червона шапочка –жіночий рід однина, , червоний тюльпан – чоловічий рід - однина, червоне вбрання –середній рід однина).
Отже, прикметник змінюється за родами в однині.
3. Самостійна робота .
- Спиши, підкреслити прикметник хвилястою лінією і вгорі підписати рід і число.
Тоненьке, кругленьке, серце гладеньке..
Хто на його слід погляне, думку його взнає.
Круглий, та не місяць, зелений, та не діброва, з хвостиком, та не миша.
Гарний на вроду, їсть масло, п’є воду,
ходить він з краю в край, ріже чорний коровай коровай.
V. Підсумок уроку.
- Яку тему на уроці ми розглядали?
- Отже, як ми можемо визначити рід прикметників, якими способами?
- Які завдання виконували на уроці?
- Які сподобались вам?
Категорія: З досвіду роботи Купльовської Г. Г. | Переглядів: 92 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [6]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Лютий 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz