ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Неділя, 25.02.2018, 14:16
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Березень » 2 » Прикметник : загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
09:19
Прикметник : загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Мета уроку : поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати загально пізнавальні вміння вирізняти прикметники серед інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати  навички правильного й доречного використання прикметників в усному і писемного мовленні, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу ознайомити шестикласників з домашнім оберегом українців – вишитим рушником.

Тип уроку : урок засвоєння нових знань і формування опорних умінь і навичок.

І на тім рушничкові…

Андрій Малишко

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Установчо-мотиваційний етап.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

  • Гра «Знайди прикметник».

Прочитати текст (з дошки), указати прикметники.

Український рушник! Як багато промовляє до нас це слово! Яке воно рідне і миле нам! Скільки прекрасних спогадів з родинного життя пов’язано із цим домашнім оберегом, народною святинею.

  1. Про що йдеться в тексті?
  2. Визначте в ньому прикметники.
  3. Доведіть, що це прикметники
  4. Які ще частини мови ви знаєте?
  5. На які групи поділяють частини мови?
  6. Що характерне для самостійних частин мови?
  7. А для службових?
  8. Яку частину мови ви вже вивчили?
  9. Що таке іменник? Які його морфологічні ознаки і синтаксична роль?
  10. Як називається розділ науки про мову, що вивчає частини мови?

ІV. Оголошення теми, мотивація навчальної діяльності.

  • Слово вчителя.

Сьогодні продовжимо нашу подорож у цікавий світ морфології і, як ви вже зрозуміли, докладно вивчимо ознаки прикметника, його роль у реченні, його морфологічні форми.

V. Засвоєння нових знань і формування опорних умінь і навичок.

  • Слово вчителя.

Отже, якщо за допомогою іменника ми називаємо предмети і явища, то прикметником ми виражаємо ознаки предмета, тобто вказуємо (називаємо), чим відрізняється один предмет від іншого.

А тепер дещо розширимо завдання…

  • Гра «Словограй».
  1. Перед нами віночок – окраса кожної української дівчини, своєрідний символ України. Скажіть : стрічки на віночку однакові? Назвіть кольори, якими різниться кожна стрічка.
  2. Скласти асоціативний ряд (чи кущ) із прикметників до іменника рушник.
  3. Дібрати синоніми та антоніми до слова гарний.
  • Гра «Дослідники».

От стільки прикметників ми можемо дібрати до одного лише іменника! За свідченням учених, прикметники посідають третє місце за кількістю після іменників і дієслів. Можемо в цьому пересвідчитися…

  1. Вилучити всі прикметники з попередньо записаного тексту.
  2. З’ясувати, яким стало висловлювання.
  3. Зробити висновок про те, яку роль виконують прикметники в мовленні.
  • Гра «Вишиваємо словами».

Кожне пара працюватиме над завданням скласти словосполучення іменник + прикметник. У всіх будуть різні словосполучення, ніби кожне з них має певну барву. У такий спосіб ми наче вишиватимемо барвистий український рушник.

  • Робота в парах.
  1. Пригадайте, що таке початкова форма прикметника.
  2. Визначте її в тому прикметнику, який увійшов до складеного вами в парі словосполучення.
  3. Визначте також його рід, число, відмінок.
  4. Запишіть у зошит навпроти відповідного словосполучення.
  5. Чому не визначаємо рід у множині?

. Закріплення вивченого.

  • Гра «Морфологічна скринька».

Зазирніть у скарбничку «Морфологія», візьміть одну з карток із прикметником. Укажіть його значення і морфологічні ознаки.

  • «Незакінчені речення»

Закінчити речення, записане на дошці (на тему : «Чим для нашої сім’ї є вишитий рушник?»):

Рушник – це…Він є…

VІІ. Підсумок уроку.

  • «Мікрофон».
  1. Що нового дізналися на уроці?
  2. Що таке прикметник?
  3. Морфологічні ознаки прикметника?
  4. Синтаксична роль прикметника?

VІІІ. Пояснення домашнього завдання.

  1. Скласти твір-мініатюру «Рушник – домашній оберіг», уживаючи прикметники  в різних морфологічних формах.
  2. Вивчити теоретичний матеріал §23.
  3. Виконати вправу №373.

 

 

 

 

 

Категорія: З досвіду роботи Івашків Р.І. | Переглядів: 86 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [5]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz