ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
П`ятниця, 16.11.2018, 08:31
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Березень » 2 » Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…»
09:35
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять…»

Мета : ознайомити учнів із матеріалом про життя і творчість письменника, сюжетом його автобіографічного твору; розвивати навички виразного читання, переказування тексту, виділення головних епізодів; здійснювати спостереження над художнім текстом; виховувати повагу до рідних, до видатних людей, естетичний смак.

Теорія літератури : автобіографічний твір.

Обладнання : підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.

Тип уроку : вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку.

І. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Які прозові твори ми читали?
  2. Що таке повість?
  3. Хто з героїв вразив найбільше?
  4. Чому історичні повісті А.Чайковського до цього часу із задоволенням читають і дорослі, і діти?

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку.

  • Вступне слово вчителя.

Учені стверджують, що характер дитини закладається ще в ранньому віці. Дитинство Михайлика, героя автобіографічної повісті «Гуси-лебеді летять…», нелегке – із постійними нестатками та злиднями, але поруч із ним – добрі, щирі люди : мати, батько, дідусь, які навчили хлопця бути співчутливим, милосердним, показали неповторну красу природи, підтримали мрії та благородні поривання. І це допомогло хлопцеві вирости справжньою людиною, знайти свій шлях у житті, розвинути талант. Про це докладніше ми й поговоримо на сьогоднішньому уроці.

 

ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

  • Читання уривків з автобіографічної повісті М.Стельмаха «Щедрий вечір».
  • Робота з підручником.

(Опрацювання статті про М.Стельмаха.)

  • Робота з літературознавчим словничком.

Автобіографічний твір – це літературний твір, у якому автор описує своє життя. Розповідь про власне життя переплітається з оповіддю про сучасників та події, свідком яких був автор.

  • Коментування присвяти-епіграфа до повісті «Гуси-лебеді летять…».
  • Виразне читання.

(Учні виразно читають першу умовну частину повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»(І розділ).)

  • Евристична бесіда. Обмін враженнями щодо прочитаного.

 - Чи зацікавив вас цей твір і чим саме?

 - Як розпочинається повість М.Стельмаха «Гуси-лебеді  летять…»? Знайдіть елементи казковості на початку повісті.

 - Чому хлопчик хоче стати чародієм?

 - Що сказав про приліт лебедів дід Дем'ян?

 - Які ключі має сонце? Як йому вдається ними відмикати землю?

 - У яких краях хочеться побувати Михайликові?

 - Доведіть, що однокрила качка вміла розбиратися в людях.

 

ІV. Закріплення знань, умінь і навичок.

  • Проблема питання.

 - Чи відрізняється мовна палітра повісті А.Чайковського «За сестрою» від художньої мови повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»?

 

V. Домашнє завдання.

Уміти розповідати про М.Стельмаха; знати зміст повісті «Гуси-лебеді летять…» (І розділ), виділяти ключові епізоди, переказувати їх, коментувати.

 

VІ. Підсумок уроку.

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон».
  • Читання першого розділу повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» викликало в мене…
Категорія: З досвіду роботи Івашків Р.І. | Переглядів: 108 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [6]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz