ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Субота, 21.04.2018, 06:32
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Березень » 2 » М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Звичаї, традиції українців. Символічне значення образу гусей-лебедів. Художні особливості повісті.
09:25
М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Звичаї, традиції українців. Символічне значення образу гусей-лебедів. Художні особливості повісті.

Мета : допомогти учням усвідомити символічні образи та художню красу твору; закріпити набуті знання; розвивати навички застосування знань, фантазію та творчу уяву, уміння визначати та з’ясовувати художні особливості повісті; виховувати почуття пошани до звичаїв, традицій свого народу, естетичний смак.

Теорія літератури : автобіографічна повість, символ.

Обладнання : підручник, портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.

Тип уроку : застосування знань і формування вмінь.

 

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми уроку.

  • Вступне слово вчителя.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Перевірка домашнього завдання .

(Переказ основних епізодів повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…».)

  • Літературна гра «Чарівна скринька».

(Витягти з «Чарівної скриньки» картку з написаним на ній ключовим словом, за яким відновити фразу чи епізод.)

Казка. (Політ лебедів над хатою і їхнє повернення здалося героєві казкою.)

Вітряк. (Завжди дивував і зачаровував хлопця.)

Гарбузове насіння. (Михайлик узяв його в матері й віддав голодному хлопчикові.)

«Слабкість» або «дурість». (Так називали любов Михайлика до читання.)

Липовий цвіт. (Його збирав герой разом із Любою, щоб потім здати в аптеку й купити собі зошити в школу.)

Кирея. (У неї батько згортав Михайлика й носив до школи, коли не було чобіт.)

Чоботи. (Їх на велику радість привіз синові батько з ярмарку.)

Корова. (Її продали, щоб відправити хлопця на навчання.)

Лебеді. (Вони пролітали навесні над хатою й приносили весну.)

Зоря. (Нею щоразу зачаровувався герой.)

Багач. (Пожалів бідним шматок хліба, прогнав їх з двору.)

Призьба. (На ній спав дідусь, щоб не потривожити дружину, коли пізно повертався з роботи.)

ІІІ. Формування вмінь і навичок.

  • Робота із літературознавчим словничком.

Символ – це умовне позначення предмета, поняття, явища іншим предметом, поняттям, явищем на основі подібності та з метою стисло і яскраво передати суть чогось або певну ідею.

  • Завдання пошуково-дослідницького характеру.

1.Знайдіть у творі й прокоментуйте образи-символи.

(Зоря – символ долі, талану, красива, далека, незбагненна таємниця.

Лебеді – реальні птахи, і казка та мрія, яка може здійснитися, адже вони повернулися за його подумки вимовленим палким бажанням.

Вітряки – символ хліборобської долі, душі селянина, тісно пов’язаних із землею та разом із тим небайдужих до небесної краси, краси навколишнього.)

2.Визначте, які звичаї українців, народні традиції показані у творі М.Стельмаха.

(Колядування, щедрування; ярмаркування, шанобливе ставлення до старших, милосердне ставлення до знедолених; виховання старшим поколінням дітей; побожне ставлення до землі, природи й насіння; рівноправні стосунки між подружжям; прагнення до освіти.)

  • Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

Визначте художні особливості повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…».

Орієнтовна відповідь

Художні особливості

  • Дуже поетична мова повісті.
  • Метафоричність.
  • Різноманітні художні засоби : багато розгорнутих метафор, порівняння (мов колиска, наче по блакитній воді), епітети (імлаві, золотий, блакитній, приломлений), інверсію (куталось сонце, бринів півсон) та ін.
  • Місцями проза скидається на поезію.

 

ІV. Закріплення знань, умінь і навичок.

  • Проблемні завдання і питання.

Прочитайте перше й останнє речення повісті. Який зв’язок між цими рядками, назвою твору та його змістом?

(Ідеться про гусей-лебедів, які символізують мрію, казку.)

 

      V. Домашнє завдання.

Підготуватися до творчої роботи за повістю М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…».

 

. Підсумок уроку.

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон».
  • Робота в групі дала мені… 
Категорія: З досвіду роботи Івашків Р.І. | Переглядів: 256 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [5]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz