ЗОШ І-ІІ ст. с. Неслухів
Понеділок, 22.10.2018, 04:25
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Березень » 2 » М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи та єдність дитячої душі
09:34
М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять…». Єдність світу природи та єдність дитячої душі

Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художню привабливість твору, його виховне та естетичне  значення; розвивати навички виразного читання, переказування, висловлення власної думки з приводу  прочитаного; виховувати кращі людські якості.

Теорія літератури: автобіографічна повість, характеристика героя.

Обладнання: підручник, портрет письменника,видання твору, ілюстрації до нього.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності школярів.. Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Перевірка домашнього завдання.
  • Розповідь про М.Стельмаха.
  • Переказ ключових епізодів повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» (І розділ).
  • Проблемне питання.
  • Який твір називають автобіографічним? (Автобіографічним називають твір, головним героєм якого є сам автор.)
  • Завдання пошуково-дослідницького характеру.
  • Доведіть, що твір М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» - автобіографічний.
  • Охарактеризуйте стосунки, які були між членами родини Стельмахів.

ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

  • Виразне читання.

(Учні виразно читають другу умовну частину повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» (ІІ-ІІІ розділи).)

  • Евристична бесіда. Обмін враженнями щодо прочитаного.
  • Назвіть ключові епізоди прочитаних розділів (про те, як герой навчиться читати, як ставився до читання й до книжок; як мати любила насіння, промовляла до нього, дбала про майбутній урожай;  як Михайлик зустрів жінку-жебрачку з маленьким хлопчиком і віддав їм усе насіння, узяте крадькома в матері для обміну на книжку; зустріч із подружкою Любою; спогади про дідуся й бабусю, їхні зворушливі стосунки).
  • Який епізод здався вам найсмішнішим? Найсумнішим? Найзворушливішим?  Найповчальнішим?  Найдивнішим?

ІV. Закріплення знань, умінь і навичок.

  • Робота в групах.

І група

  • Доведіть, що дід Дем’ян дуже поважав і любив свою дружину. Чи можна це кохання вважати щирим? Відповідаючи, посилайтеся на факти з твору.
  • Чим, на ваш погляд, босоноге дитинство Михайлика нагадує дитинство Т.Шевченка? Висновок узагальніть.

ІІ група

  • Чому, на вашу думку у родинних стосунках так важливі порозуміння, повага, любов, гармонія? Як це можна дослідити на прикладі подружнього життя дідуся і бабусі Михайлика? Власні міркування обґрунтуйте, посилаючись на зміст твору.
  • Що відчував Михайлик, коли його прийняли до школи в другий клас? Доведіть це, посилаючись на факти з твору. Умотивуйте власне ставлення до навчання.

ІІІ група

  • Дослідіть, як на селі ставилися до батька Михайлика. Про що це свідчить? Свої спостереження обґрунтуйте.
  • Доведіть, що Панас Дем’янович уболівав за долю свого сина, прагнув, щоб він мав «свіжу сорочку і чисту совість».

V. Домашнє завдання.

Знати зміст повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» ( ІІ-ІІІ розділи), уміти виділяти головні епізоди, коментувати їх, характеризувати героїв.

VІ. Підсумок уроку.

  • Інтерактивна вправа «Мікрофон».
  • Мене зачарувала картина…

 

 

 

 

Категорія: З досвіду роботи Івашків Р.І. | Переглядів: 422 | Додав: school | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Рубрики
Методична робота [5]
Методична робота
Шкільні новини [6]
Шкільні новини
Накази по школі [7]
Накази по школі
Фотоальбом [3]
Фотоальбом
Вчителям [3]
Вчителям
З досвіду роботи Пишкович С.В. [17]
З досвіду роботи Пишкович С.В.
З досвіду роботи Івашків М.М. [15]
З досвіду роботи Івашків М.М.
З досвіду роботи Івашків Р.І. [12]
З досвіду роботи Івашків Р.І.
З досвіду роботи Купльовської Г. Г. [17]
Учнівське самоврядування [1]
Пошук
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний хостинг uCoz